יום ראשון, 19 במרץ 2023

פסטיבל "אביב של צבעים" בפארק הלאומי ברמת גן יתקיים בין התאריכים: 3/4/23 ועד ל-15/4/23. הכניסה הינה חינם וחופשית לקהל הרחב מאת שרית יוכפז

 


לראשונה בישראל –"אביב של צבעים":

 

כחלק מאירועי 100 שנים לרמת גן, עיריית רמת גן יוזמת ברוח פסטיבל הפרחים ההיסטורי מימי קריניצי, מיצג צבעוני במיוחד במהלך חג הפסח במסגרתו יוצבו פסלי פרחים ואומנות ומיצגי אור ענקיים ברחבי הפארק הלאומי בעיר – בסדר גודל שטרם היה כמותו בישראל

מאת שרית יוכפז

 

במתחם הפרחים במיצג "אביב של צבעים" יוצבו פסלי ענק מפרחים בגובה של 4-6 מטרים ועל פני שטח של בין 10-20 מטרים, של דמויות חיות הים האהובות, כגון: לוויתן, תמנון, נסי דרקון הים, מלך ומלכת הים ומתחם יצורי הים, תחת הקונספט "מביאים את הים ליבשה"

 

פסלי הענק יורכבו מ-40,000 שתילי צמחים מיוחדים אשר נשתלו 4 חודשים לפני תחילת הפסטיבל ב-4 משתלות שונות ברחבי הארץ

 

במתחם אמנות האור בפסטיבל "אביב של צבעים" יוצבו סביב האגם בפארק הלאומי 25 מיצגי וידאו ואור ענקיים תחת הקונספט פריחת האביב, כגון: גינת לילה פורחת, ציפורים שהגיעו מארצות קרות, פרפרים שבקעו מהגולם, התחדשות וצבעוניות באוויר ועוד

 

פסטיבל "אביב של צבעים" בפארק הלאומי ברמת גן יתקיים בין התאריכים: 3/4/23 ועד ל-15/4/23. הכניסה הינה חינם וחופשית לקהל הרחב

 

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן: "העיר חוגגת 100 שנים להכרזת ר"ג במיצג פרחים ואור בטרם נראה כמותו בישראל. לחגוג 100 זה קודם כל לתת כבוד לעבר של העיר ולמייסדיה. בשנת ה-100 הזו אנו מעניקים כבוד רב לפסטיבל הפרחים ההיסטורי של העיר, שיזם ראש העיר הראשון אברהם קרניצי ז"ל ולרגל חג הפסח, המסמל פריחה והתחדשות, הפארק הלאומי שלנו יעטה על עצמו מיצג מרשים וייחודי המשלב אומנות בפרחים ובאור. מדובר בחוויה לכל המשפחה ואני ממליץ לתושבי ישראל בכלל, ותושבי רמת גן בפרט להגיע במהלך חג הפסח לפארק הלאומי בשעות השקיעה, לבלות ולהנות בחיק המשפחה."

 

לראשונה בישראל – "אביב של צבעים": כחלק מאירועי 100 שנים לרמת גן, עיריית רמת גן יוזמת ברוח פסטיבל הפרחים ההיסטורי מימי קריניצי, מיצג צבעוני במיוחד במהלך חג הפסח במסגרתו יוצבו פסלי פרחים ואומנות ומיצגי אור ענקיים ברחבי הפארק הלאומי בעיר – בסדר גודל שטרם היה כמותו בישראל. הכניסה בחינם וחופשית לקהל הרחב.

 

במתחם הפרחים בפסטיבל "אביב של צבעים" יוצבו פסלי ענק מפרחים בגודל של 4-6 מטרים, שיתפרשו על שטח של 10-20 מטרים על אחד, של דמויות חיות הים האהובות, כגון: הלוויתן, התמנון, נסי דרקון הים, מלך ומלכת הים ומתחם יצורי הים, תחת הקונספט "מביאים את הים ליבשה", כך שעולם המים הקסום יקום לתחייה בגבעות הירוקות של הפארק הלאומי ברמת גן.

 

פסלי הענק יורכבו מ-40,000 שתילי צמחים מיוחדים אשר נשתלו 4 חודשים לפני תחילת הפסטיבל ב-4 משתלות שונות ברחבי הארץ. השתילים נבחרו בצורה בקפידה בהתאם למועד פריחתם בסמוך שיקרה בדיוק בזמן הפסטיבל וביניהם שתילי: פטוניה, טגטס, ציניה, ביצן, ציפורן ועוד.

 

במתחם אמנות האור בפסטיבל "אביב של צבעים" יוצבו 25 מיצגי וידאו ואור ענקיים תחת הקונספט פריחת האביב, כגון: גינת לילה פורחת, ציפורים שהגיעו מארצות קרות, פרפרים שבקעו מהגולם, התחדשות וצבעוניות באוויר ועוד. החל מהשעה 19:00 ובכל שעה עגולה יופעל מיצג אור אשר חובק את האגם ומסונכרן לפס קול שנערך במיוחד עבורו. מיצג האור יתפרש על שטח של כ-200 דונם ויורכב משני מיליון נורות לד וכ-30 מקרני מסוג "אימג'ים פאני", אשר מתמחים בהקרנה על מבנים ומשטחים לא סטנדרטים, כדוגמאת עצים, וברזולוציות איכותיות.

 

בנוסף, החל מהשעה 19:00 ובכל שעה עגולה יופעל מיצג אור נוסף, ייעודי לאגם ומסונכרן לפס קול שנערך במיוחד עבורו.

 

המוסיקה של כלל מיצגי האור הותאמה לחוויה כולה, תוך סנכרון בינה לבין הסביבה הטבעית בה המבקרים יחוו את המיצג.רוב עבודות התאורה הינן חסכוניות בחשמל ומבוססות טכנולוגיית לד, צריכת החשמל הממוצעת ליצירה משתווה לצריכה של קומקום חשמלי ביתי.

 

את מיצג "אביב של צבעים" בפארק הלאומי ברמת גן יוביל צוות מומחים ואנשי מקצוע מובילים בתחום, ביניהם: אמן האור גיל טייכמן, אנשי הפקת מייצגים, אדריכלים ומעצבים. הצמד "לילי ופלוג'ה" הלא הם ליאור פלג ואיתמר פלוגי, צמד אמנים המתמחה ביצירת פסלים ומיצבים בקנה מידה עולמי. בין העבודות הבולטות של הצמד - פסל הגמל המעופף בפסטיבל מידברן, פסל ארמון החלונות למרכז העיר ירושלים, BOOM Festival בפורטוגל, ואמנות בפסטיבלים ברחבי העולם – מיקונוס, ברלין, אמסטרדם ועוד.

 

במהלך ימי הפסטיבל יופעלו קווי אוטובוס ייעודיים לפארק הלאומי ברמת גן, מאצטדיון רמת גן ומתל אביב שיאפשרו לקהל הרחב להגיע. ניתן להתעדכן בפרטים באתר העירוני של רמת גן.

 

פסטיבל "אביב של צבעים" בפארק הלאומי ברמת גן יתקיים בין התאריכים: 3/4/23 ועד ל-15/4/23. הכניסה הינה חינם וחופשית לקהל הרחב.

 

פירוט שעות הפעילות של פסטיבל "אביב של צבעים":

  • בימים א-ה תערוכת הפרחים, בשעות: 09:00-23:00, תערוכת אור, בשעות: 18:00-23:00
  • ימי שישי תערוכת הפרחים, בשעות: 09:00-16:00
  • ימי שבת תערוכת הפרחים, בשעות: 09:00-24:00, תערוכת אור, בשעות: 18:30-24:00
  • 5.4 ערב ליל הסדר, תערוכת הפרחים, בשעות: 09:00-16:00
  • 6.4 צאת החג תערוכת פרחים, בשעות: 09:00-23:00, תערוכת אור, בשעות: 18:30-23:00
  • 11.4 ערב חג שני תערוכת פרחים, בשעות: 09:00-16:00
  • 12.4 צאת חג שני תערוכת הפרחים, בשעות: 09:00-23:00, תערוכת אור, בשעות: 18:30-23:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...