יום שני, 15 במאי 2023

משקה כלורופיל מספר יתרונות . מאת: שרית יוכפז

 


ירוק – לא מה שחשבתם


האביב כבר בעיצומו ואין תקופה מתאימה יותר להתרענן בה ולנקות את הגוף שלנו מבפנים. בין שלל השיטות לניקוי פנימי של רעלים ושאר רעות חולות בגוף שלנו, הפתרון הטוב הוא הוספתם של ירוקים לתפריט התזונה היומי שלנו.

עלים ירוקים נחשבים למזון -על, הם מכילים ריכוז גבוה של רכיבים תזונתיים חשובים מאוד וביניהם הכלורופיל. בין שאר תכונותיו הנהדרות של הכרלורופיל, הוא אחראי על צבעם הירוק של העלים. הירוקים שמומלץ להוסיף לתפריט היומי הם: עלי אלפאלפה, ברוקולי, סלרי, קייל, זוקיני, קיווי, תפוחים ירוקים, כרוב ניצנים וכל סוגי הנבטים. אפשר להוסיף את הירוקים לכל שייק, להקפיץ אותם לבישול קצר, לאכול אותם כמו שהם או להשתמש בקסם הירוק של הטבע: משקה כלורופיל המופק מעלי אלפאלפה. העלים הירוקים משמשים לתהליכי ניקוי, קירור הגוף ולחיזוק.

כאמור, הרכיב העיקרי בעלים הירוקים הוא הכלורופיל. זהו הפיגמנט הירוק שנמצא בתאי הצמחים. בנוסף, הכלורופיל אחראי לייצור אנרגיה מחשיפה לאור השמש באמצעות תהליך הפוטוסינתזה. לכלורופיל יתרונות בריאותיים שיכולים לתרום לשיפור הבריאות הכללית, מבפנים ומבחוץ.

תוספי כלורופיל מיוצרים מסוג   פיגמנט הידוע בשם כלורופילין, אשר מכיל את המינרל נחושת, זאת בשונה ממולקולה של כלורופיל רגיל המכילה מגנזיום.

לכלורופיל מספר יתרונות משמעותיים:

פינוי רעלים

מחקר גילה כי כלורופיל יכול להוריד את רמות הרעלנים האפלאטוקסינים ב- 55% בהשוואה לפלצבו. אפלאטוקסינים הם רעלנים מסרטנים המיוצרים על-ידי עובש. הרעלה חריפה על-ידי אפלאטוקסינים עלולה לגרום לפגיעה משמעותית בכבד  ואף להוביל לאי-ספיקת כבד חריפה.

לפי מחקרים, נטילת תוסף תזונה המכיל כלורופיל עשויה להפחית את רמות האפלאטוקסינים שנכנסו לגוף. מחקרים מסוימים מצביעים על כך שכלורופיל יכול גם לקשור מתכות כבדות, ובכך לעזור לסלק אותן מהגוף.


עשוי לתמוך בבריאות העור

מחקרים הראו כי כלורפילין עשוי לעכב צמיחת חיידקים ודלקת בפצעי עור. הוא תורם לריפוי מהיר יותר של פצעים ואף מפחית את הסיכון לזיהומים. כלורופיל יכול לעזור בטיפול בכוויות וכיבים, כיוון שהוא מעודד צמיחה של רקמה חדשה ולכן יכול לסייע במצבים של אקנה.

עשוי לעזור בהרזיה

מחקר בהשתתפות 38 נשים הראה כי הנבדקות שנטלו תוסף עם כלורופיל פעם ביום ירדו במשקלן מהר יותר מאלו שלא נטלו את התוסף עם פיגמנט צמחי ירוק זה. המחקר גם הראה ירידה ברמות הכולסטרול בקרב הנשים שנטלו את התוסף. (החוקרים לא קבעו איזה מרכיב של התוסף היה אחראי לממצאים הללו).


מקורות כלורופיל טבעיים

ניתן לקבל מנה בריאה של כלורופיל מכל סוגי המזונות הירוקים, כולל עשבי תיבול וירקות. מזונות כמו ארוגולה, פטרוזיליה, עשב החיטה, תרד, כרוב עלים, ברוקולי ועלי אלפלפה, עשירים בכלורופיל באופן טבעי. יחד עם זאת, ישנה הערכה כי ייתכן שכלורופיל לא שורד במערכת העיכול במשך זמן מספיק כדי שיוכל להיספג, כך שכדאי לשקול נטילת תוסף עם כלורופיל ומומלץ כזה העשוי מעלי אלפלפה הידועים כעשירים בכלורופיל.

איך ליטול תוספי כלורופיל?

תוספי כלורופיל מגיעים במגוון צורות שונות, כולל נוזל, טבליות, אבקות ותכשירים לשימוש חיצוני, כאשר אופן השימוש המומלץ משתנה בהתאם לסוג התוסף. הספיגה היעילה ביותר של כלורופיל היא במשקה. חשוב ביותר לצרוך כלורופיל ללא חומר משמר, ולשמור  את המשקה בקירור לאחר הפתיחה. המינון המומלץ הוא בין 50 מ"ג ל-100 מ"ג ביום (כף עד שתים ביום) .

ניתן להשיג
טלפון: 1-800-07-11-33

אתר:  https://www.naturespro.co.il/

גילוי נאות לא התנסתי במוצר קבלתי הודעה לעיתונות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...