יום שלישי, 21 בנובמבר 2023

בזמן המלחמה: נבחרות השחמט הישראליות עם הישגים מקצועיים והסברתיים באליפות אירופה מאת שרית יוכפז





        

                     

 בזמן המלחמה: נבחרות השחמט הישראליות עם הישגים מקצועיים והסברתיים באליפות אירופה

מאת שרית יוכפז

הספורט הישראלי ממשיך לפעול גם בתקופה קשה שכזו: נבחרת הגברים של ישראל סיימה במקום ה-15 בתחרות היוקרתית במונטנגרו, מדליית כסף מרשימה לתמיר נבאתי על הישגיו האישיים באליפות. הנשים דורגו במקום ה-17, דנה כוכבי הצעירה הצטיינה.

 יו"ר האיגוד הישראלי, ד"ר צביקה ברקאי, ביקש מהאיגוד האירופי לא להעביר את אליפות אירופה ליחידים, שאמורה להתקיים בארץ ביולי 2024

גם בתקופה מאתגרת שכזו, ובזמן שהמלחמה בעזה נמשכת, נבחרות הגברים והנשים של ישראל הביאו בשבוע האחרון כבוד גדול למדינה כשלא רק השתתפו באליפות אירופה לקבוצות שנערכה במונטנגרו, אלא גם סיימו במקומות ה-15 וה-17 בהתאמה.

למרות המצב בארץ, איגוד השחמט, המאמנים והשחקנים לא ויתרו על ההזדמנות להשתתף בתחרות היוקרתית, בעיקר כדי להראות לעולם שהספורט הישראלי ממשיך לפעול גם בעתות כאלו לצד ההבנה כי מדובר בזירה הסברתית משמעותית למוקדים שונים ברחבי העולם. כל נבחרת באליפות, כולל ישראל כמובן, הורכבה מחמישה שחקנים, אחד מתוכם מחליף.

האליפות כללה תשעה סיבובי משחקים, ובסיומם דורגה נבחרת הגברים של ישראל במקום ה-15 מתוך 38 נבחרות. רב אמן תמיר נבאתי, שהוצב בלוח השלישי, הרשים כשזכה במדליית כסף על הישגיו האישיים בתחרות. תמיר צבר 7 מ-9 נקודות אפשריות - שני מכל השחקנים ששיחקו בלוח השלישי באליפות. נבחרת הנשים דורגה, כאמור, במקום ה-17, עם אותו מספר נקודות כמו המדינה שסיימה במקום ה-14. השחקנית עם הישג הניקוד הטוב ביותר בנבחרת הייתה גם השחמטאית הצעירה ביותר שהגיעה למונטנגרו - דנה כוכבי בת ה-16 ששיחקה בלוח הרביעי והשיגה 5.5 נקודות מתוך 7. בתחרות עצמה הוכתרה סרביה כאלופת הגברים ובולגריה אצל הנשים.

הקפטנים של הקבוצות היו אילנה דוד (גברים) וארתור קוגן (נשים). ראש המשלחת היה משה שלו. כמו כן הצטרף אלון שולמן נציג ישראל ל-Ecu ויו"ר האיגוד ד"ר צביקה ברקאי. יש לציין כי באיגוד השחמט עסקו לאורך כל האליפות בהסברה ובחיזוק ישראל ומעמדה. נערכו פגישות רבות עם ראשי כל האיגודים האירופים, שהביעו גם בימים אלה תמיכה בלתי מסויגת בישראל. דבר לא מובן מאליו.

במהלך התחרות ערך ברקאי פגישות עם ראשי האיגודים באירופה. בצד התמיכה של מרביתם בצד הישראלי, חלקם ביקש מאיגוד השחמט לוותר על אירוח אליפות אירופה ליחידים המתוכננת ליולי 2024 בארץ. ברקאי, בתיאום עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, התעקש שהאיגוד האירופי יאפשר המתנה של פרק זמן נוסף לקבלת החלטה סופית בעניין. וסוכם שההחלטה הסופית תהיה בסוף דצמבר, בה כמובן תילקח בחשבון הנכונות של שחקנים מכל אירופה לבוא לתחרות בישראל בתקופה המדוברת.

ברקאי והאיגוד הישראלי ביקשו לציין את תרומת השר זוהר ליציאת המשלחות למונטנגרו. השר התערב באופן אישי והורה להקצות אנשי אבטחה מיוחדת לשמירת הנבחרת - עניין שהיה בגדר חובה לנוכח המצב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...