יום שני, 24 ביוני 2024

Iעדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את פרק האנרגיה ברפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל / מאת שרית יוכפז


                     צילם דני שם טוב


Iעדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את פרק האנרגיה ברפורמת

 מה שטוב לאירופה טוב לישראל

מאת שרית יוכפז 

שר האנרגיה כהן בירך על כך שזו הצעת החוק הראשונה שמאושרת במסגרת הרפורמה: הפחתת רגולציה תאפשר יבוא קל וזוUל בשוק של למעלה מ-10 מיליארד שקל בשנה; היו"ר ביטן: מקווה שזה יוריד מחירים – זה תלוי ביבואנים שלא ייקחו להם את כל ההוזלה בעלות היבוא

 דני שם טוב: https://photos.app.goo.gl/AYLMj9mG8RMCQBq68

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק מקורות אנרגיה, שנועדה להפחית רגולציה על יבוא מוצרי חשמל. ההצעה היא חלק נוסף ברפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", שנועדה לטפל ביוקר המחיה.

לפי ההצעה, משרד האנרגיה יפרסם באתר האינטרנט שלו את רשמית סוגי המכשירים צורכי האנרגיה שניתן לייבא במסלול האירופי בהתאם להצהרה על עמידה בתנאי הנצילות האנרגטית. בנוסף ניתן יהיה לייבא בפטור מאישור גם מכשירים שצריכת האנרגיה שלהם היא נמוכה וכזו שלא גורמת לפגיעה במשק האנרגיה, כמו ממירים, מכשירי מיקרוגל, מדפסות, מכשירי רדיו, מחשבים ועוד.

באשר למוצרי החשמל הפטורים מאישור נקבע כי הצעת החוק תחול כבר תוך 30 יום מהפרסום ברשומות – בעוד קצת למעלה מחודש. באשר לכל מוצרי החשמל האחרים ההקלות הרגולטוריות יכנסו לתוקף ב-1 בנובמבר השנה, כאשר שר האנרגיה יוכל, בצו באישור ועדת הכלכלה, לדחות את הכניסה לתוקף בתקופה של עד 3 חודשים. במהלך הדיון נדחו הסתייגויות האופוזיציה וההצעה אושרה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטן וח"כ שלום דנינו.

לאחר אישור ההצעה בירך שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, על כך שהצעת החוק הראשונה שעברה במסגרת הרפורמה 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל'. "הרפורמה שאושרה היום לקריאה שנייה ושלישית פותחת את שוק מוצרי החשמל לתחרות, מורידה את המחירים, מגדילה את המגוון ומבטלת את הבירוקרטיה המיותרת. זוהי בשורה משמעותית, ואני שמח שמשרד האנרגיה והתשתיות הוא הראשון לאמץ את ההקלות בייבוא. נמשיך לפעול לפתיחת השווקים ולהגברת התחרות לטובת כל אזרחי ישראל", אמר. היו"ר ביטן אמר כי הוא מקווה שזה באמת יוריד את המחירים, והוסיף כי זה תלוי ביבואנים שלא ייקחו לעצמם את כל ההוזלה בעלויות הייבוא.

בישיבה שקיימה הוועדה בחודש שעבר הציג השר כהן את ההצעה ואמר כי מדובר בהשלמת המהלך להפחתת יוקר המחיה. הוא הוסיף, כי "הפחתת הרגולציה תאפשר ייבוא קל וזול של מוצרים, מה שיגביר את התחרות בשוק שנאמד בלמעלה מ-10 מיליארד שקלים בשנה, ויאפשר לצרכנים ליהנות ממגוון גדול יותר של מוצרי חשמל ובמחירים אטרקטיביים. בנוסף, המוצרים שיגיעו לארץ יהיו יעילים יותר באנרגיה, מה שיביא לחיסכון בהוצאות החשמל של משקי הבית. אנחנו נאיץ את ירידות המחירים באמצעות צעדים נוספים לפתיחת השוק לייבוא באופן מלא וחופשי".

ראש חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, רון אייפר, ציין בדיונים הקודמים כי הרפורמה תקטין גם את צריכת החשמל הביתית, וכך כל משק בית יחסוך פעמיים. פעם אחת בהוזלת מחירי מוצרי החשמל ופעם שנייה בחיסכון של כ-350 שקל בשנה עלות החשמל. עוד ציין אייפר כי מדובר בשוק של 10 מיליארד שקל ו-11.5 מיליון מוצרי חשמל שנמכרים בשנה.

היו"ר ביטן דרש לדעת כמה מההוזלה תגיד לצרכן, ואייפר ציין כי בשנה האחרונה, מתחילת יישום הרפורמה, המחיר ירד ב-5.4%. לדבריו, נכון שזה החזיר את המחיר למה שהיה ב-2021, אך אם לא הייתה אינפלציה השפעת הרפורמה הייתה משמעותית יותר. היו"ר ביטן דרש במהלך הדיונים לבחון כיצד אפשר להעביר את ההוזלות לצרכנים, ואייפר התייחס לכך ואמר כי "הרפורמה היא פתיחת מוחלטת של יבוא מוצרי חשמל לישראל. מורידים כמעט לאפס את הבירוקרטיה והרגולציה וזה יוריד מחירים".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מדריך בטיחות של מד"א לקראת חג הסוכות עם ישראל יחגוג בשבוע (16.10) את חג הסוכות. מאת שרית יוכפז

  מדריך בטיחות של מד " א לקראת חג הסוכות כמדי שנה , מפרסם מגן דוד אדום מדריך בטיחות לקראת חג סוכות , במהלך בניית הסוכה שנהוג להתחיל ל...