יום שני, 19 באוגוסט 2013

מאת:שרית יוכפז. לקראת החגים סייג מסביר, מהן 7 טעויות נפוצות שיש להימנע מהן, כאשר באים לשפץ ולחדש את המטבח- על מנת להשיג עיצוב מטבח פרקטי ואלגנטי שישרת אותנו שנים רבות קדימה:

חג שמח ומעוצב!

תקופת החגים היא הזדמנות חגיגית עבור כל אחד מאיתנו לשפץ, לנקות, לסדר ולארגן את הבית מחדש. לזרוק את כל מה שאגרנו שלא לצורך במשך השנה האחרונה ולהלביש את הבית באווירת החג. אם בעבר החדר המרכזי בבית בו השקענו את האנרגיות בזמן השיפוץ היה הסלון, היום המטבח לקח את מקומו והפך לחדר החשוב ביותר בבית.
יותר מאי פעם, בעלי הבתים מבינים כי המטבח הוא המוקד של הבית הרבה מעבר לחדר בישול. מסביר ערן סייג, מנכ"ל מטבחי סמגל. איחוד של חומרים חדשים, צבעים ומוצרי הייטק משוכללים יוצרים הרמוניה שלא הייתה קיימת במטבחים בעבר. אם פעם בעלי הבתים הסתפקו במטבח בסיסי ופונקציונלי, הרי כיום הם מבקשים למצוא בו עיצוב מסוגנן, איכות גבוהה, התאמה, אריכות חיים ונוחות מקסימלית






לקראת החגים סייג מסביר, מהן 7 טעויות נפוצות שיש להימנע מהן, כאשר באים לשפץ ולחדש את המטבח- על מנת להשיג עיצוב מטבח פרקטי ואלגנטי שישרת אותנו שנים רבות קדימה:

1.      שמרו על גישה ומרחקים נכונים במטבח.
הכוונה היא לגישה נוחה בין הכיור, כיריים ומקרר שסביבם מתרחשת הפעילות הגדולה ביותר שדורשת תכנון זהיר וגישה בלא הפרעה. מבין השלוש, הכיור יהיה הכי פעיל, וממנו צריכה להיות גישה קלה לתנור והמקרר, כמו גם לשטח העבודה הקיים במטבח (אי, שיש וכד'). ללא קשר לגודל מטבח או צורתו (מטבח בצורת ר', מטבח בצורת U, או סגנון אי), מרחק בין אי לכל יחידה אחרת במטבח צריך להיות בין 1.00 ל- 1.45 מטר. אם המטבח קטן מידי, לא צריך אפילו לשקול את האי מכיוון שלא יהיה מקום למעבר, ואם גדול מדי, הכנת האוכל יכולה להיות משימה מעייפת מאוד.

2.      חסכו שטח אחסון.
לעתים קרובות הפריטים שמאוכסנים בארונות המטבח דורשים הרבה מקום, כגון מעבדי מזון. מציאת מקום לאביזרי המטבח, תוך שמירה על נגישות יכולה להיות עניין מסובך. טעות עיצוב גדולה היא לא לכלול מספיק מקום לאחסון. כמעט בכל מטבח ישנם חללים מבוזבזים, אבל ניתן למזער זאת עם תכנון ומחשבה תחילה. אם המטבח קטן, שקלו להתקין ארונות עליונים ארוכים עבור שטח אחסון נוסף. כמו כן, זכרו תמיד להתקין ארונות מעל המקרר. לא לנצל במלואו את החלל שמעל המקרר הוא בזבוז של שטח אחסון פוטנציאלי לפריטי מטבח גדולים או עונתיים.

3.      תאורה נכונה.
המטבח הוא חדר בו אי אפשר להרשות לעצמנו תנאי תאורה גרועים. זה לא רק עניין של עיצוב ואווירה, אלא גם עניין של בטיחות. במטבח יש צורך מיוחד להעריך את שטחי העבודה ולספק לכל מקום אור מתאים. שקלו להוסיף תאורה ישירות מעל כל תחומי העבודה העיקריים, כך ניתן לשפר את הראייה ואת יופיו של המטבח. אל תשכחו התקנת תאורה באזורים כמו מתחת לארון. אחרי הכל, ככל שיש יותר אור בחדר, ניתן להראות את כל האלמנטים המדהימים בעיצוב.

4.      אל תוותרו על חיפויים מתאימים.
בזמן תקצוב או עיצוב/שיפוץ מטבח חדש, לפעמים שיקולי חיפויי קיר מתאימים נוטים להגיע לסוף הרשימה. זוהי טעות אחת שחוסכת לכם כסף בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך עולה הרבה זמן ומאמץ. תארו לעצמכם את האדים, לחות גבוהה ושומנים במטבח והבינו למה התקנת חיפויים מתאימים מאחורי התנור ולאורך הדלפקים ברחבי המטבח הוא רעיון חכם. שקלו להשתמש בחומרים מתאימים כגון זכוכית, קרמיקה, גרניט פורצלן. הרבה יותר קל לנקות אותם, מאשר קיר צבוע או טפט.

5.      אל תשכחו לאוורר.
זה לא יעזור אם המטבח יהיה הכי משוכלל והכי יפה אך יהיה בו ריח רע. אם אי פעם נכנסתם לבית של מישהו והיה ריח של טיגון משתהה באוויר מאתמול, אז אתם מבינים את החשיבות של אוורור טוב. 
מערכות אוורור יעילות גם יעזרו להאריך את חיי המכשירים במטבח ולמרות שהם יכולים להיות השקעה, אם יש לכם מטבח שנפתח לסלון או לחדר המשפחה, הם יוכלו להפוך את החיים לקלים יותר, נקיים יותר ונעימים יותר לכולם.

6.      הקפידו על בחירת אי נכון.
      כשזה מגיע לאיי מטבח אנחנו בדרך כלל חושבים על אחסון נוסף, הכנה ומרחב המשרת במטבח. אבל העובדה הפשוטה היא שאיי המטבח יכולים לבזבז הרבה שטח. בחירה באי לא נכון או הצבתו במקום הלא נכון יכולה להיות אסון, במיוחד באזור עבודה שיכול להיות עמוס. איים החוסמים את זרימת התנועה מהכיור, מקרר, תנור ותחנות עבודה עיקרית יצרו צווארי בקבוק וטרחה גדולה. כאשר מבנה המטבח מלבני צר, אי הוא אפילו לא שיקול ובמטבח זה נתכנן דלפק. 
7. הימנעות אנשי מקצוע.

לקחת על עצמכם את פרויקט עיצוב המטבח כדי לחסוך כסף היא טעות נפוצה  שיכולה לבזבז יותר כסף, זמן ואנרגיה. מעצבי המטבח מכירים את המגמות האחרונות, רעיונות, ופרטים של היצרן. הם יכולים לעזור לזהות את הצרכים הספציפיים שלכם ולתרגם את הפרטים האלה לתכנית יעילה לפי טעמכם.


זכרו תמיד כי אופייכם, השקעתכם והיצירתיות שבכם משתקפים היטב בתוצאה המתקבלת, ועל חשוב מאוד להקדיש לכך זמן ומחשבה ראויים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...