יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

התזמורת הפילהרמונית הישראלית, שתיפתח באוקטובר 2014 יתארחו מיטב המנצחים והסולנים בעולם מומלץ. מאת: שרית יוכפז


ולרי גרגייב מאריי פרחיה, יצחק פרלמן, יוג'ה ואנג, גיא בראונשטיין, להב שני, עומר מאיר ולבר ורבים נוספים בעונה ה-79 של התזמורת הפילהרמונית

בתכנית העונה: האופרות "כרמן" מאת ביזה, "נשף מסיכות" מאת ורדי, רקויאם מאת מוצרט, הסויטה: "כוכבי לכת" מאת גוסטב הולסט שתבוצע על רקע צילומים מרהיבים מכוכבי לכת בסרט
HD שהופק על ידי נאס"א ועוד.

 
 
 

מנחים בג'ינס: פרופ' יורם יובל, אניה בוקשטיין, שלומי שבן, דוד זבה, יורם ארבל

בעונה החדשה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, שתיפתח באוקטובר 2014 יתארחו מיטב המנצחים והסולנים בעולם, ביניהם גם שמות חדשים וצעירים. את העונה ה-79 יפתח מאסטרו זובין מהטה עם הסימפוניה מס' 2 "התחייה" מאת מהלר, ועם תכנית בהשתתפות הפסנתרן דניס מטסוייב חתן פרס שוסטקוביץ' במוסיקה ופרס הפדרציה הרוסית בספרות ובאמנות, שינגן את הקונצ'רטו מס' 3 מאת רחמנינוב.

בנוסף למאסטרו מהטה (Zubin Mehta), יופיעו העונה המנצחים יצחק פרלמן (Itzhak Perlman), ולרי גרגייב (Valery Gergiev), מאריי פרחיה Murray Perahia)) (שינצח וינגן), להב שני (Lahav Shani), עומר מאיר ולבר (Omer Meir Wellber), יואל לוי בעבר מנצח-אורח ראשי של התזמורת (Yoel Levi), ונוספים.


על הפסנתר יופיעו עם התזמורת כמה מגדולי הפסנתרים בעולם, מאריי פרחיה (Murray Perahia), יפים ברונפמן (Yefim Bronfman), יוג'ה ואנג, דניס מטסוייב (Denis Matsuev), בוריס גיטלבורג (Boris Giltburg) ונוספים. בין הכנרים שיופיעו עם התזמורת נפגוש את נגנה הראשי לשעבר של תזמורת ברלין גיא בראונשטיין (Guy Braunstein), את ליאונידס קבקוס, הישראלי הצעיר והמחונן איתמר זורמן ועוד. המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני תשתתף  בביצוע האופרות, וכן יתארחו מספר סולנים בעלי שם עולמי ובינהם זמר הבריטון תומס המפסון (Thomas Hampson), זמר הבריטון מתיאס גרנה (Matthias Goerne) וזמרת הסופרן מישל דה יונג (Michelle DeYoung).


בדצמבר תארח התזמורת את יואל לוי, בעבר מנצח-אורח ראשי של התזמורת ואת הפסנתרן יפים ברונפמן.  בתכנית: ברהמס: קונצ'רטו לפסנתר מס' 1, הולסט: כוכבי הלכת - בליווי הקרנת הסרט "כוכבי הלכת" של סוכנות החלל האמריקנית.


בינואר יתארח השחקן אקי אבני לצד המנצח מנפרד הונק  ב"מזמורים גרגוריאנים" עוד בקונצרט ינגנו את הפתיחה "קורליון" מאת בטהובן,  את ה"רקוויאם" מאת מוצרט ואת סימפוניה מס' 93 מאת היידן.   לקראת סוף החודש תחזור להיכל התרבות הפסנתרנית יוג'ה ואנג ותבצע את הקונצ'רטו ב-סול מג'ור מאת ראוול תחת שרביטו של ליונל ברנגייה, שזו לו הופעה ראשונה עם הפילהרמונית.

התזמורת תעלה  שתי אופרות בביצוע קונצרטי, שתיהן בניצוחו של זובין מהטה בדצמבר ובמרץ את "כרמן" וביולי את "נשף מסיכות", עם מיטב הזמרים. בשתיהן תשתתף המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני.


הפילהרמונית בג'ינס

בעונה החדשה ינחו את הפילהרמונית בג'ינס פרופ' יורם יובל,השחקנית והזמרת אניה בוקשטיין, המוסיקאי שלומי שבן, המנצח וזמר הבריטון דוד זבה ושדר הספורט יורם ארבל . לאורך העונה ייערכו חמישה קונצרטים, כולם בימי חמישי, בשעה 22:00 בהיכל התרבות בתל אביב, במסגרתם הקהל מוזמן לבירה וחטיפים על חשבון הבית, והופעת חימום של להקה משתנה לפני ואחרי הקונצרט.

הפילהרמונית לילדים

בסידרה המוסיקלית לילדים ולמשפחה, המיועדת לגילאי שש ומעלה, ייערכו חמישה קונצרטים לאורך העונה. בהשתתפות רוני פורת יחד עם עמנואל חנון ב"חליל הקסם": קטעים מתוך האופרה מאת מוצרט ובהשתתפות זמרים אורחים;, אירית רגב תנחה יחד עם המנצח רונן ברשבסקי את  "פיאסטה ספרדית": מיצירות דה פאיה, אלבניס, ביזה, רימסקי-קורסקוב ועוד,  בליווי זמרת ורקדנית פלמנקו;   אניה בוקשטיין ודוד זבה, ב "חיים בסרט":  מגוון יצירות ושירים מתוך מחזות זמר וסרטים; עומר מאיר ולבר ינצח וינחה את  "כינור נעים עם נבל" יום נבל חגיגי בהשתתפות נבלנים מובילים ותלמידים מתכנית "סולמות", מוסיקה לשינויי חברתית; רוני פורת ינחה יחד עם הפסנתרנית והכנרת הצעירה והמחוננת  )כבת 11) עלמה דויטשר את  "מוסיקה לילדים וילדים במוסיקה":  סולנים צעירים שמנגנים מוסיקה שנכתבה לילדים בידי שומאן, ביזה, פורה ואחרים.

אינטרמצו

פרופ' מיכאל וולפה, אורן נהרי, דויד ויצטום, פרופ' משה צוקרמן והמבקר המוסיקלי יוסי שיפמן ינחו קונצרטים בסידרת אינטרמצו, אשר ייערכו בימי שישי ב-11 בבוקר באווירת בית קפה, במסגרתם הקהל נהנה מקפה ומאפה, מהרצאה מקדימה על היצירות והיוצרים ובהמשך מהקונצרט עצמו. במהלך העונה יתקיימו חמישה קונצרטים בהיכל התרבות בתל אביב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...