יום שני, 1 בפברואר 2016

"יחידת הג'יפים הארצית לאיתור, חילוץ והצלה" קיימה השבוע תרגיל ארצי בהשתתפות כ- 75 ג'יפים, צוות כלבנים ורחפנים. מאת: שרית יוכפז



למרות הקור המקפיא: עשרות ג'יפאים הוקפצו לתרגיל איתור וחילוץ ארצי- במטרה להציל חיים
"יחידת הג'יפים הארצית לאיתור, חילוץ והצלה" קיימה השבוע תרגיל ארצי בהשתתפות כ- 75 ג'יפים, צוות כלבנים ורחפנים. מייסד העמותה, שי ארבל: "זוהי יחידה מקצועית מאד. עמוד השדרה של היחידה הם המתנדבים, שמזנקים לסייע מיד עם קבלת ידיעה על נעדר. אלו אנשים מסורים שנרתמים לתת מענה מהיר ויעיל בזמן אמת- במטרה להציל חיים."

כשאדם קרוב אלינו נעדר פתאום, זוהי תחושת חוסר אונים, ואנו מוכנים להפוך את  העולם כדי למצוא אותו. זה יכול לקרות לכל אחד ללא כל התראה, וכדי לתת מענה מהיר ויעיל יש לפעול מיד, במיוחד בימים אלו, כאשר הטמפרטורה צונחת והסיכון למצוא את הנעדר ולהעניק סיוע פוחת בכל דקה שעוברת. לכן, כאשר מתקבלת התראה על אדם נעדר, מתנדבי יחידת הג'יפים הארצית לאיתור, חילוץ והצלה עוצרים הכל, עוזבים את הבית והמשפחה ומוזנקים לחיפושים עם הג'יפ הפרטי- במטרה להציל חיים.

כדי להגביר את כשירותם ולבחון את רמת המקצועיות שלהם, התקיים בימים האחרונים, תרגיל ארצי רחב היקף בהשתתפות יותר מ 70 ג'יפים, צוות כלבנים ורחפנים שליוו את הכוחות בשטח עם מצלמות באוויר.
במהלך התרגיל, שהתקיים בחושך, הוסלקו בשטח שלוש בובות שדימו נעדרים במתארים שונים. מיד עם קבלת הידיעה הוקפצו המתנדבים, הוקם חפ"ק בשטח והג'יפאים התחילו לזרום לנקודת המפגש. מפקדי התרגיל קיימו תדריך וחילקו את הצוותים לגזרות אחריות- ויצאו לסייר בשטח.

אזור התרגיל שנבחר, סביב חוף פלמחים, הינו בעל תוואי שטח מגוון ומורכב ודרש מהג'יפאים במקרים רבים לרדת מהרכב ולסרוק רגלית. בסיכום התרגיל, התוצאות הפתיעו טובה אפילו את מקימי היחידה הפועלת מזה כ- 9 שנים: תוך פחות מעשרים דקות איתרו המתנדבים את ה"נעדר" הראשון ותוך כשעה נוספת איתרו את השניים הנוספים. במידה שהיה זה נעדר אמיתי, זמן התגובה המהיר היה מאפשר להציל את חייו שכן הקור השורר בלילות עלול להוביל להיפותרמיה תוך פחות מ- 3 שעות.
לדברי שי ארבל מפקד יחידת הג׳יפים הארצית לאיתור חילוץ והצלה: ״היחידה ותיקה ומקצועית מאד. אנחנו מקימים במהירות חפ"ק בשטח שחובר לכלל הגורמים המעורבים בחילוץ, הצלה ואיתור נעדרים ומקפיצים הג'יפאים. עמוד השדרה של היחידה הם המתנדבים, שמזנקים לסייע מיד עם קבלת ידיעה על נעדר. אלו אנשים מסורים שנרתמים לתת מענה מהיר ויעיל בזמן אמת- במטרה להציל חיים. כל חברי העמותה פועלים בהתנדבות מלאה ללא שהם מקבלים כל תמורה. בחפ"ק ישבו גם חוקרים מנוסים של עמותת בלעדיהם- לסיוע למשפחות נעדרים', כאשר בשבועות האחרונים פעלנו יחד איתם באופן אינטנסיבי באזור באר שבע לאחר שהתקבל מידע חדש אודות נעדר המוגדר בסיכון.


לפרטים נוספים בדף הפייסבוק יחידת הג'יפים לאיתור חילוץ והצלה

מאת:שרית יוכפז עורכת ראשית. sarit0404@yahoo.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...