יום ראשון, 3 בספטמבר 2017

ספר-מסע אל הניצחון" המספר את סיפורם של 21 נכי צה"ל שהשתקמו באמצעות הספורט והגיעו להישגים גבוהים. ממליצה : שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Hava Barak‎‏.




בימים אלו  יצא  לאור הספר "מסע אל הניצחון" המספר את סיפורם של 21 נכי צה"ל שהשתקמו באמצעות הספורט והגיעו להישגים גבוהים.  בהוצאת מודן -כתבה: מיכל שמואל חזון.

דליה בדש-שץ, "אם הפצועים" יזמה את כתיבת הספר מתוך היכרות אישית עם חלק מהפצועים והרצון שלה להביא את סיפורם לאור. דליה שהקדישה למעלה מ-40 שנים לפצועי צה"ל ונפגעי הטרור, התנדבה בשנים האחרונות בעמותת נט"ל- העמותה המעניקה סיוע ותמיכה נפשית לנפגעי טרור ומלחמה בישראל
מיכל שמואלי-חזון, כתבה את הספר בהתנדבות מלאה והקדישה אותו לזכרו של ניב חזון ז"ל, אחיה שנהרג בקרב "ליל הגילשונים." סיפרה הראשון של מיכל, "האדם כעץ השדה" מספר אודות הקשר שנוצר בינה לבין חייל הלום קרב.
הסיפורים בספר הם תמציתה של ההיסטוריה של מדינת ישראל. מלחמות, פציעות ונכויות, פיגועים, תאונות דרכים, תאונות אימונים ובעיקר הרבה כאב והתמודדות עם שינוי שחל ביום אחד, יום שהתחיל כשגרה והסתיים בתחילתו של מאבק ממושך, שיקום והישגים ספורטיביים.

הספר היוצא לאור בהוצאת מודן וההוצאה לאור של משרד הביטחון, הושק באירוע חגיגי ביום ראשון, 3 ספטמבר 2017 בשעה 17:30 בבית נט"ל, רחוב אבן גבירול 10, תל-אביב.


התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז 

לעיתים צלצול טלפון בבוקרו של יום מביא אותך לפגישות, להתרגשות, להרבה מילים נשמעות וכתובות ובסופו של דבר לספר. כך קרה למיכל  שמואלי- חזון לאחר שדליה בדש-שץ שקראה מסיפוריה ושיריה התקשרה אליה וביקשה ממנה לכתוב ספר על ספורטאים שנפצעו במהלך שירותם הצבאי. מיכל נענתה מייד לבקשתה.

לאחר פגישות עם כל ספורטאי בנפרד, מיכל שמואלי-חזון  כתבה את סיפוריהם של 
21 ספורטאים, פצועי צה"ל שהשתקמו והגיעו להישגים גבוהים ומרשימים בענפי ספורט שונים.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.עם דרור כהן משמאל   טייס נכה צה"ל 

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.


דליה שץ, "אם הפצועים", יזמה את כתיבת הספר מתוך היכרותה האישית עם פצועי צה"ל, תמיכתה בהם ברגעיהם הקשים לאחר הפציעה בבית החולים ושמירה על קשר רצוף ואישי, כשאלו מצאו בספורט מקום בו ניתן להשתקם ולייצג את מדינת ישראל בתחרויות בארץ ומחוצה לה.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז

מיכל שמואלי-חזון כתבה את סיפוריהם של הספורטאים כילדים, חיילים והשינוי שחל בחייהם לאחר שנפצעו. כל סיפור הוא חלק מסיפורה של מדינת ישראל, ששיאו הוא עמידה על הפודיום בסיום התחרות, כשהדגל מתנופף מאחור וההתרגשות היא ביטוי להישג האישי, הספורטיבי, ומעל לכול להחלטה של כל ספורטאי להמשיך את החיים למרות הפציעה הקשה ולאחריה.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
משמאל: דליה בדש-שץ 
נולדה במושבה כרכור בשנת 1929. מאמצע שנות השבעים החלה דליה להתנדב ב"אגודה למען החייל" ומאז הקדישה את חייה לפעילות התנדבותית למען חיילי ופצועי צה“ל וזכתה בתואר "אם הפצועים." על פעילותה הוענקו לה “אות הנשיא למתנדב” ותואר “יקירת העיר תל־אביב”.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
מימין מיכל שמואלי חזן.  ושרית יוכפז


מיכל שמואלי-חזון פרסמה לראשונה משיריה בגיל 16 ומאז היא כותבת סיפורים ושירים המבטאים חוויות מילדותה בקיבוץ, מחיי משפחתה והכאב שלה כאחות שכולה. ההתנדבות היא חלק מאישיותה של מיכל המלווה במשך שנים תלמידים בעלי קשיי לימודים. בהתנדבות נכתב ספרה "האדם כעץ השדה" אודות הקשר שנוצר בינה לבין חייל הלום קרב.

מומלץ בחום  הייתי בהשקת הספר והתרגשתי מאוד היה טקס מכובד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...