יום שני, 4 בספטמבר 2017

הסכנות הכרוכות בגירוד של העקיצה ופתרונות-מאת: שרית יוכפז


במקום לגרד:
הסכנות הכרוכות בגירוד של העקיצה ופתרונות
לרגל חגי תישרי  המביאים איתם טיולים בחיק הטבע, בילוי בים ובברכה, להלן טיפים ועצות מאת  ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מטעם המותג המוביל בעולם בהדברת יתושים - אוטן, אשר התגייסה למשימה,  על מנת להפוך את החיים במהלך חודשי ספטמבר אוקטובר,  לפחות אדמומיים ומגרדים.



רוב האנשים לא מודעים לכך שהיתושים מוצצים  את דמנו גם במהלך עונות הסתיו והחורף  וכל זאת תוך זמזום מעצבן ישר לתוך האוזן. יש מינים רבים של יתושות,  שחלקן     מוצאת מקום מסתור והולכת לישון עד האביב, ויש מינים, בעיקר כאלה שחיים בארצות חמות, כמו בישראל, שבהם הנקבות ממשיכות לעקוץ גם בסתיו ובחורף.

לרגל חגי תישרי  המביאים איתם טיולים בחיק הטבע, בילוי בים ובברכה, להלן טיפים ועצות מאת  ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מטעם המותג המוביל בעולם בהדברת יתושים - אוטן, אשר התגייסה למשימה,  על מנת להפוך את החיים במהלך חודשי ספטמבר אוקטובר,  לפחות אדמומיים ומגרדים.

לדברי ד"ר אקרמן: "כידוע, יש אנשים עם נטייה להיעקץ יותר מאחרים . כמן כן, לעיתים במקום העקיצה מתפתחת מעין תגובה אלרגית של העור- שבאה לידי ביטוי בגבשושית אדומה ונפוחה שלרוב מגרדת מאד".

לדבריה: "את העקיצות מומלץ לא לגרד מכמה סיבות: הגרד פוצע את העור ועלול לגרום לזיהום משני של העקיצה ע"י חיידק, גירוד של העקיצה יוביל לריפוי איטי יותר שלה, גרד ופציעה של העור יכולים להותיר צלקות בעור- ומהן לא ניתן לעיתים להיפטר, הגרד עצמו (על אף שנראה שמביא להקלה), בעצם מעורר הפרשת חומרים (ציטוקינים) שמעוררים עוד יותר את הגרד- כלומר מעין מעגל קסמים של גרד.

איך לטפל בעקיצות:

1.                  לנסות להימנע עד כמה שניתן מלהיעקץ (בגדים ארוכים, תכשירים דוחי יתושים ושלל טריקים והמצאות נגד היתושים), על ידי התאבזרות בתכשירים שונים: תכשירים למריחה על הגוף להרתעת מגוון רחב של זני יתושים כשאנו בבית או מחוץ לבית.


כדאי לדעת- האזורים בהם מגוון היתושים הוא הגדול ביותר הם לרוב אזורים  טרופיים ועשירים בלחות, לכן כדאי לחפש מוצרים המותאמים לאזורים אלו כגון אוטן טרופי.

במקום לגרד למרוח תכשיר שמרגיע את הגרד - תכשיר למריחה על העקיצה להקלה מיידית בגירוד ובאדמומיות כדוגמת אוטן אפטר בייט.

2.                  אנשים הנוטים להגיב לעקיצות בגבשושית ונפיחות מלווה בגרד- מומלץ למרוח תכשיר הניתן במרשם רופא (אשר מכיל לרוב סטרואיד חלש ולעיתים גם אנטיביוטיקה) ולמרוח על העקיצה- לפני שהיא מתפתחת למשהו גדול- מעין טיול מונע. תמיד קל יותר לטפל בבעיה לפני שהפכה לבעיה גדולה יותר.

3.                  לטפל בסימני העקיצות מהר- לפני שיהפכו לצלקות על העור.


4.         צלקת של עקיצה- לא לחשוף לשמש- מאט את הריפוי ועלול להחמיר את הכתם שנוצר.

 באדיבות: ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור מטעם המותג אוטן

את מוצרי אוטן ניתן להשיג ברשתות המזון, הפארם ובחנויות הטיולים המתמחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...