יום שני, 16 בנובמבר 2015

כנס המשפחות של אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש. במלון שפיים.מאת: שרית יוכפז

'תבונת הנפש
החכמה שבניסיון'-
כנס המשפחות של אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש
25-26.11, מלון שפיים

מהם הטיפולים החדשניים לטיפול בדיכאון? מהן ההתפתחויות האחרונות בתחום האפוטרופסות? והאם תיתכן צמיחה מתוך כאב?

לרגל חודש בריאות הנפש הישראלי תקיים אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש, כנס משפחות למתמודדים עם מגבלה נפשית בימים רביעי וחמישי, 25-26.11.15 במלון שפיים.
הכנס מעניק למשפחות ידע, כלים להתמודדות, תחושת שייכות ומשפחתיות והפוגה מקשיי היום יום והוא כולל הרצאות, סדנאות, מופעים ואירועים חברתיים. בנוסף, לכנס תוכנית ייחודית למשפחות דוברות ערבית, הכוללת הרצאה וסדנאות רגישות תרבות.


למעלה מ-90% מהאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית חיים בקהילה, רובם גרים עם משפחותיהם. למגבלה נפשית יש השלכות רבות ומשמעותיות, לא רק על המתמודדים עם המגבלה, אלא גם על המערכת המשפחתית כולה. מדובר על  כחצי מיליון בני משפחה בישראל!
עמותת אנוש מפעילה למעלה מ- 70 מסגרות למתמודדים ומשפחות, מתוכם 8 מרכזי מילם- ייעוץ וסיוע לבני משפחה בכל רחבי הארץ. מרכזי מילם מטפלים בלמעלה מ- 9,000 משפחות והשנה
השנה נוספו עוד 1,400 משפחות.


ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש: "לא רק מי שסובל מפגיעה נפשית מתמודד עם קושי, גם בני ביתו ומשפחתו מתמודדים יום יום. אנו קוראים למשפחות מכל רחבי הארץ שיש להם בן משפחה פגוע נפש להגיע לכנס, לקבל כלים ולהתחזק בהתמודדות היומיומית שהם חווים".

סילביה אזולאי, מנהלת תחום המשפחות: "המשפחה היא נקודת המוצא של המתמודד והמקום שאליו הוא חוזר. כשמשפחה מקבלת תמיכה ומתחזקת, היא מגלה בתוכה כוחות התמודדות ויכולת לחיות חיים בעלי משמעות, לצד המחלה. משפחות יקרות, אל תישארו לבד!".


פרטים על מרכזי משפחות ניתן למצוא: www.enosh.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...