יום שלישי, 15 בספטמבר 2020

הסטארט אפ שיגביר את בטיחות הסגר בחגים: כך תחטאו את האוויר בבתים.מאת שרית יוכפז





הסטארט אפ שיגביר את בטיחות הסגר בחגים:

כך תחטאו את האוויר בבתים

 

מטהר האוויר החדש של ProtectAir מנטרל מעל 99% מהווירוסים והחיידקים באוויר, באמצעות פיזור של חומר חיטוי מיוחד. החומר נמצא יעיל גם נגד וירוס הקרונה. כך עולה מבדיקות שעבר המוצר במעבדת אמינולאב, מהמעבדות המובילות בארץ.

 

"מוצר זה יכול  לסייע ולתת מענה נוח לבתי אבות, משרדים, רכבות, אוטובוסים, וכל חללי העבודה המשותפים במשק בתקופה קשה זו ולהפוך את המרחב הציבורי לבטוח הרבה יותר", אומר מאיר דהאן, מנכ"ל הילה פארמה שמייצרת את המוצר הייחודי. לדברי דהאן, המוצר הייחודי יכול להועיל במיוחד בימי הסגר הביתי. "מדובר בפתרון מושלם עבור משפחות שלמות שיאלצו להצטופף יחד בבתים בראש השנה ויום כיפור כי מטהר האוויר שלנו מחטא את האוויר מכל וירוס או בקטריה".

 

דהאן פרש לפני כשנתיים מתפקיד בכיר בוועדה לאנרגיה אטומית, שם ניהל את החטיבה הפרמצבטית בקריה למחקר גרעיני בשורק. דהן הוביל את הפיתוח של טיפולים חדשניים בחומרים רדיואקטיביים בחולי סרטן והתמחה בטיהור של מים ואוויר בחדרים "נקיים". מתוך כך, הגיע לפיתוח מטהר האוויר.

 

איך המוצר עובד? 

 

המוצר משחרר לאוויר כמויות קטנות מאוד של כלור דו-חמצני (ClO) ברמות בטוחות לבני אדם. בכך הוא מנטרל הפרשות מהאף והפה המשתחררות לאוויר, כאשר אדם שנושא את נגיף הקורונה מתעטש, משתעל או מדבר. המוצר תוקף את ההפרשות הללו בדרכן להתיישב על משטחים, ובכך מחטא את חלל החדר 24/7. עד היום נעשה בכלור הדו חמצני שימוש בעיקר לחיטוי מים. 

 

 

בטיחות השימוש בכלור הדו-חמצני אושרה על ידי מספר רשויות רגולטריות ובהן  מנהל המזון והתרופות (FDA), הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA) ומשרד החקלאות האמריקאי ( (USDAויש לה מספר שימושים כולל טיפול במי שתייה. רמות הכלור הדו-חמצני ב- ProtectAir נמוכות בהרבה מהכמות המותרת במי שתייה ומתפזרות באוויר בריכוז נמוך שאינו מהווה סכנה. חברת ProtectAir עברה גם בדיקות בטיחות בישראל וגם בדיקות יעילות.



לדברי דהאן, "ברגע שראיתי את תוצאות המעבדה, ידעתי שעלינו על משהו ממש גדול. המשמעות היא עצומה כי המוצר הוא בר השגה כך שכל ישראלי, גם אם אין לו כסף רב, יכול כעת לקחת שליטה על הבריאות שלו ולהגן על עצמו מפני הקורונה תוך מעבר מפסיביות לאקטיביות".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר. מאת: שרית יוכפז

  חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה -   AFTER חטיפי AFTER הינם חטיפי דגנים מצופים בחמאת בוטנים במילוי קרם מתוק.   בשלב הראשון בסדרה ...