יום שבת, 4 בדצמבר 2021

עיריית תל אביב-יפו בקמפיין שילוט לקראת היום הבין-לאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מאת שרית יוכפז

 עיריית תל אביב-יפו בקמפיין שילוט לקראת היום הבין-לאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מאת שרית יוכפז

 

במהלך השבוע האחרון העלתה עיריית תל אביב-יפו קמפיין שילוט על תחנות האוטובוס של יצירות, ציורים ושירים של תושבות ותושבים עם מוגבלות ובני משפחותיהם לקראת היום הבינלאומי לשוויון זכויות לנשים ואנשים עם מוגבלות שחל מחר (5 בדצמבר).

בין התושבים שהשתתפו בפרויקט, ציירות עיוורות, אימהות לילדים עם מוגבלות, בחור עם שיתוק מוחין, אנשים ונשים על הספקטרום האוטיסטי ועוד. (מצ"ב השלטים).

בנוסף, הערב יום חמישי יואר בניין העירייה בצבע סגול במסגרת פרויקט "לילה סגול" בשעה 22:00.

 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "מחר יתקיים יום השוויון לנשים ואנשים עם מוגבלות, והיה לנו חשוב להתייחס ליום הזה בצורה ייחודיתכל היצירות שמוצגות על גבי תחנות האוטובוס הן של אנשים ונשים עם מוגבלות, אבל לאו דווקא מדברות על המוגבלות. הן פשוט נותנות עוד מקום לנשים ולאנשים הללו במרחב הציבורי.
נמשיך לפעול כדי שהעיר שלנו תהיה מונגשת ומותאמת לצרכים של כל התושבות והתושבים שלנו, וכמה שיותר שוויונית ומגוונת".

 

ה-3 לדצמבר הוכרז על ידי האו"ם כיום עולמי לעידוד, טיפוח וקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ברחבי העולם ולהעלאת המודעות ליצירת סביבת חיים מאפשרת ונגישה, שתאפשר לכל אדם את הזכות לחיות בכבוד.
עיריית תל-אביב-יפו רואה חשיבות רבה בנושא ופועלת לקידום שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות במשך כל השנה.

בין התכניות המוצעות כיום על ידי העירייה:

·         "מרכז תותים" למשפחות לילדים ולמתבגרים עם צרכים מיוחדים המספק מגוון תכני תרבות, מידע למיצוי זכויות וימי כיף לכל המשפחה בכל העיר

·         קבוצת פייסבוק ייעודית למשפחות לילדים בחינוך המיוחד, המאפשרת התייעצויות עם גורמי מקצוע בעירייה, שאלות לגבי בתי הספר והגנים, וחיבורים בין ילדים.

·         המרכז לחיים עצמאיים המלווה את תהליכי החיים ומפעיל תכניות לתמיכה בחיים עצמאיים של אנשים עם מוגבלויות

·         "שילוב זה כל הסיפור" - פרויקט המאפשר לילדים עם צרכים מיוחדים להשתתף בחוגים קיימים באמצעות מסייע/ת.

 

בתל אביב יפו פועלים 18 בתי ספר כוללניים לילדים עם צרכים מיוחדים. העיר מהווה עורף סוציאלי לילדים מ- 63 רשויות אחרות, בהן אין בתי ספר מתאימים. בנוסף יש קרוב ל-400 כיתות קטנות ומותאמות לילדים בבתי הספר הגדולים, ושילוב יחידני בחינוך הרגיל, באחוז הגבוה ביותר בארץ (כ 13% לעומת 6.5%  ארצי).  בנוסף, עיריית תל-אביב-יפו מפעילה בשילוב משרד החינוך ועמותת אינקלו בית ספר "מכיל", בו לומדים יחד ילדים בעלי לקויות מורכבות ונכויות וילדי השכונה. מודל בית הספר מתורגם כעת לבתי ספר אחרים, ובקרוב עתיד להיפתח לראשונה בארץ גם אשכול גני ילדים "מכיל" לשילוב מיטבי.

במרחב הציבורי של תל-אביב-יפו הנגישה העירייה עד כה מעל 1,100 מקטעי רחובות ותחנות אוטובוס; בקרוב למחצית מהצמתים המרומזרים בעיר כבר הותקנו זמזמים לליקויי ראיה ובהמשך יותקנו בשאר; בכל חופי תל-אביב-יפו קיימים כיום שבילים נגישים לחוף, כסאות גלגלים המיועדים לנסיעה על המים, סככות צל וכסאות נגישים ומערכת הכוונה קולית לטובת לקויי ראיה. לאחרונה הוחל פיילוט ברחוב אבן גבירול לטובת אוכלוסיית לקויי הראיה - הוספת מערכת הכוונה קולית המופעלת באמצעות אפליקציה ובימים אלו מתגבשת תכנית להנגשת המרחב הציבורי סביב מוסדות קהילתיים ופרויקט הנגשת הגנים הציבוריים בשיאו.

עיריית תל אביב- יפו פועלת ללא לאות להוסיף ולהרחיב את השירותים המוצעים בעיר עצמה, תוך שיתוף האנשים עם המוגבלות ובני משפחותיהם בתהליכי השינוי. 

פרויקט זה משתלב עם שלל פעולות לטובת הנגשת המרחב הציבורי של תל-אביב-יפו. עד כה הנגישה עיריית תל אביב- יפו מעל 1,100 מקטעי רחובות ותחנות אוטובוס; בקרוב למחצית מהצמתים המרומזרים בעיר כבר הותקנו זמזמים לליקויי ראיה ובהמשך יותקנו בשאר; בכל חופי תל-אביב-יפו קיימים כיום שבילים נגישים לחוף, כסאות גלגלים המיועדים לנסיעה על המים, סככות צל וכסאות נגישים ומערכת הכוונה קולית לטובת לקויי ראיה. לאחרונה הוחל פיילוט ברחוב אבן גבירול לטובת אוכלוסיית לקויי הראיה - הוספת מערכת הכוונה קולית המופעלת באמצעות אפליקציה ובימים אלו מתגבשת תכנית להנגשת המרחב הציבורי סביב מוסדות קהילתיים ופרויקט הנגשת הגנים הציבוריים בשיאו. בין הגינות עם המתקנים המונגשים- גינת חוף שרתון, גינת קריית ספר, חוף גורדון, מדרון יפו, חורשת ההסתדרות, חורשת לה גארדיה, גינת המייסדים, גינת העצמאות ועוד.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...