יום רביעי, 25 בינואר 2023

שוברים שיאים, מרתון ירוק וחיבור לקהילה: חודש למרתון פלייטיקה תל-אביב 2023 של עיריית תל אביב-יפו. מאת: שרית יוכפז

                                  

                                                         (קרדיט צילום-: מרתון פלייטיקה תל-אביב).


                                    שוברים שיאים, מרתון ירוק וחיבור לקהילה:

חודש למרתון פלייטיקה תל-אביב 2023 של עיריית תל אביב-יפו

 

מרתון פלייטיקה תל-אביב - יום שישי | 24 בפברואר 2023 מאת: שרית יוכפז

 

במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום במעמד ראש עיריית תל-אביב יפו רון חולדאי, מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, אופיר וגמן ומנכ"ל ומייסד "פלייטיקה" נותנת החסות הראשית החדשה למרתון, רוברט אנטוקול, השתתפה הרצה הישראלית הבכירה לונה צ'מטאי סלפטר שלצד 30 רצות בכירות מהארץ והעולם לשבור את השיא העולמי ב-10 ק"מ לנשים.

 

עוד הוצגו באירוע התכנית להפיכת המרתון לאחד הירוקים בעולם שתתקיים זו השנה השנייה ברציפות והחיבור של האירוע לקהילה

  

*ההרשמה למקצי המרתון שיתקיים ביום שישי, 24 בפברואר, פתוחה עד 18 בפברואר

 

היום (שלישי, 24 בינואר), התקיימה במלון "פורט טאואר" בתל-אביב, מרשת מלונות ישרוטל, מסיבת עיתונאים לקראת מרתון פלייטיקה תל-אביב של עיריית תל אביב-יפו שיתקיים ביום שישי 24 בפברואר, במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הרצה לונה צ'מטאי סלפטר, מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, אופיר וגמן ומנכ"ל ומייסד פלייטיקה הנותנת לראשונה חסות לאירוע, רוברט אנטוקול.

 

עיריית תל אביב-יפו תקיים לראשונה בישראל פרויקט לשבירת שיא עולמי שיציב את אירוע הספורט הגדול בישראל בשורה אחת לצד המרתונים המובילים בעולם. במסגרת המרתון, שיתקיים זו השנה השנייה ברציפות תחת התקן הרשמי של ה-IAAF – איגוד האתלטיקה העולמי, 30 רצות בכירות מהארץ ומהעולם, ובהן הרצה הישראלית הבכירה לונה צ'מטאי סלפטר, ישתתפו במקצה מיוחד של 10 ק"מ לנשים, בניסיון לשבור את השיא העולמי בו מחזיקה אגנס גבט, העומד על 30:01 דקות. צ'מטאי סלפטר מחזיקה כיום בשיא אישי של 30:05 דקות בריצה למרחק 10 ק"מ על כביש.

 

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המרתון הוא אירוע מצויין לשבירת שיאים-כל אחד ואחת והשיא שלו. אני מזמין את כל מי שרוצה לשבור שיא להגיע ולרוץ ולקחת חלק באירוע. אם אתם מאלה שלא אוהבים להזיע, בואו לעודד את הרצות והרצים בדרכם להישג אותו הציבו לעצמם".

 

מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, אופיר וגמן: ״רשות הספורט העירונית פועלת ומעודדת כל השנה את התושבות והתושבים לעיסוק בפעילות גופנית וספורטיבית במגוון רחב מאד של אפשרויות. המרתון המהווה את אירוע הדגל של הספורט בעיר, הוא נקודת שיא המאפשרת לכולם, מקצוענים, חובבים, ילדים ומבוגרים, להשתתף ולהנות מחגיגה של ספורט. אנו גאים לקיים בתל אביב-יפו את אירוע הספורט הגדול בישראל זו השנה ה-15 ברציפות״.

 

לונה צ'מטאי סלפטר, אמרה לקראת פרויקט שבירת השיא: "אני שמחה להיות כאן ומעריכה את המאמץ הזה. השנה אני רוצה לשבור שיא עולם במרתון פלייטיקה תל-אביב. זה כבוד גדול עבורי, ואני תמיד עושה מאמץ שהמדינה שלי ישראל תהיה גאה בי. בואו לרוץ איתי, לעודד אותי וביחד נשבור שיאים!".

 

בנוסף, הוצגה נותנת החסות החדשה למרתון, חברת הטכנולוגיה פלייטיקה, המובילה בשוק הטכנולוגיה בתחום משחקי המובייל והבידור. לפלייטיקה פורטפוליו רחב ומגוון של כותרי משחקים. החברה, שנוסדה ב-2010, הייתה בין הראשונות להציע משחקים חברתיים חינמיים ברשתות חברתיות, וזמן קצר לאחר מכן גם בפלטפורמות מובייל. Playtika, המנוהלת מישראל, חרטה על דגלה לבדר את העולם באינסוף דרכים.

מנכ"ל ומייסד פלייטיקה, רוברט אנטוקול: ״מרתון פלייטיקה תל אביב הוא אירוע הספורט המוביל בישראל ואחד מאירועי הריצה הבולטים בעולם. כחברת משחקים חדשנית ומובילה, עם עובדים ברחבי העולם, גם אנחנו, כמו רצי המרתון יודעים את כוחה של נחישות והגעה לקו הסיום. אנחנו גאים להיות נותני החסות הראשית של המרתון, ומעודדים את כל הרצים והרצות להגיע לשבירת שיאים אישיים וקבוצתיים ומקסימום מאמץ״. 

במטרה להפוך את המרתון לאחד הירוקים בעולם, הציגו מארגני המרתון את התכנית הסביבתית שתתקיים שנה שנייה ברציפות לאחר הצלחה מרובה בשנה שעברה. להשגת המטרה, יימזגו בנקודות השתייה לאורך המסלול מים לכוסות מתקלות שייאספו בסיום ויועברו למתקן קומפוסט באופן שיחסוך 75% מבקבוקי הפלסטיק שיועדו לשימוש. עוד יתקיים פרויקט ״מעבירים את זה הלאה״ בחסות חברת התעופה האמריקאית ״דלתא״ המעודד את המשתתפים להעביר ביגוד שאין להם צורך בו לאלה שזקוקים לו, כאשר צוות המרתון יחד עם ״דלתא״ מתחייבים לכבסם, לקפלם ולהעביר לעמותות של נזקקים.

בנוסף, מתחבר המרתון השנה לקהילה בשיתוף בתי הספר בעיר עם מגוון מתחמי עידוד אנרגטיים לאורך המסלול. כ-7,000 תלמידות ותלמידים, הורים ומורים מ-25 בתי ספר ברחבי העיר ייצאו לעודד את הרצות והרצים במסלולים השונים ויהיו חלק מחגיגות המרתון, בין השאר, תשתתף במרתון מנהלת בית הספר "תל חי" בתל אביב- יפו , מעין בר צור, שזוהי ריצת המרתון המלאה הראשונה עבורה. את בר צור יעודדו תלמידי והורי בית הספר. 

בגני יהושע תוקם עיר המרתון עם בימת חימום קצבית עליה ינגנו מיטב ה-DJ's בישראל, יריד EXPO עם מיטב המציגים ומתחמי שיווק חווייתיים. בנוסף, יוצבו עמדות מוסיקה ולהקות לאורך המסלולים בשיתוף פעולה עם עמותת "ניגון חוזר" בה לומדים בני נוער בסיכוי לתקלט. השנה תהיה גם הטבה מיוחדת בבתי עסק למשתתפות ולמשתתפים כאשר בהצגת המדליה תינתן הטבה מיוחדת במעל מאה בתי עסק. 

מרתון פלייטיקה תל-אביב 2023 יתקיים השנה זו הפעם ה-15 בלב העיר תל אביב-יפו ביום שישי, 24 בפברואר. האירוע, ביוזמת עיריית תל אביב-יפו יתקיים בהשתתפות למעלה מ-40,000 רצות ורצים הצפויים לקחת חלק באחד מששת המסלולים האורבניים העוברים ברחבי העיר.

 

במסגרת האירוע יוזנקו: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ ומרוץ אופני יד לנכים. מקצה מיני מרתון לילדים יתקיים ביום רביעי, 22 בפברואר (800 מטר ו-1.5 ק"מ).

*ההרשמה למקצי המרתון פתוחה עד 18 בפברואר.

 

אירוע המרתון ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת 'כפיים' ילווה לאורך כל המסלול בכ-5,000 אנשי הפקה, אבטחה, סדרנות ורפואה. 

 (קרדיט צילום-: מרתון פלייטיקה תל-אביב).

 

מחזיקי כרטיס דיגיתל נהנים מהנחה של עד 20% לאורך כל תקופת ההרשמה.

למידע נוסף, עדכונים, מפת המסלולים והרשמה:  www.tlvmarathon.co.il

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...