יום שני, 23 בינואר 2023

ט"ו שבט חג העצים בגן הבוטני חגיגת ט"ו בשבט לכל המשפחה בגן הבוטני בירושלים . מאת: שרית יוכפז

 


 

ט"ו שבט

חג העצים בגן הבוטני

חגיגת ט"ו בשבט לכל המשפחה

בגן הבוטני בירושלים

מיהו האילנאי? * למה אנו זקוקים לעצים? * איך לטפס על עץ עם רתמות מיוחדות ולרדת בשלום? * איך מחלצים מהעץ חתול שלא מצליח לרדת?  * מעבדת מיחדוש * סדנת כדור זרעים * משחקי התאמות וסידור גזעים * סדנאות יצירה ועוד...

 

שישי - שבת 03-04.02.23 בשעות  15:00-10:00הגן הבוטני גבעת רם ירושלים

 

רוצים לטפס על עצים ולהציל חתול תועה? ללכת על ענף וללמוד על חשיבותם של העצים בחיינו? לרגל ט"ו בשבט מזמין הגן הבוטני האוניברסיטאי, גבעת רם בירושלים את ההורים והילדים עם בני המשפחה לפעילות ייחודית קצת אחרת במסגרת יום ההולדת לאילנות.

במהלך שישי ושבת -  3-4.2.23 - יתקיימו מגוון פעילויות בנושא העצים והאילנות: ההורים והילדים מוזמנים להכיר את עבודתו החשובה של הד"ר של העצים, המכונה אילנאי, להנות מטיפוס על עצים עם רתמות מיוחדות, לצפות בהדגמה של חילוץ חתול תועה מעץ והליכה אופקית על ענף, ללמוד מהי בוטניקה ומהי תועלתם וחשיבותם של העצים, להצטרף למעבדת המיחדוש בה ילמדו איך בצל ורימון, אקליפטוס ואלון הופכים בגד ישן לחדש בנוסף יצרו המשתתפים הדפסים צבעוניים ומלאי השראה משאריות מזון וצמחי הגן בשיטה ביתית (את היצירה יקחו הביתה).

ט"ו בשבט הוא הזדמנות מצוינת להתנסות בסדנת כדורי זרעים המתקיימת במסגרת המיזם "משיבים את הטבע לגינות" ע"ש נחמה ריבלין ז"ל, של הגן להצלת פרחי בר. בסדנה יכינו המשתתפים כדורים מאדמה בתוכם יטמינו זרעים של פרחי בר שנאספו במרחבי הגן. את הכדורים ניתן לקחת הביתה לשתול בטבע, בגינה הפרטית או בעציץ שיפרחו עם בוא האביב (עם הוראות שתילה).  עוד בפעילויות: משחקי סידור גזעים לפי גיל העץ, סדנאות יצירה ועוד ועוד.

ט"ו בשבט בגן הבוטני גבעת רם ירושלים

3-4.2.23  החל מהשעה 10:00 עד השעה 15:00 כל הפעילויות חינם כלול במחיר הכניסה לגן.

עלות: מבוגר/ילד 40 ₪ מחזיקי כרטיס ירושלמי: 28 ₪  חייל / סטודנט / גימלאי25 ₪ הכניסה חינם לילדים ירושלמים עד גיל 18 בהצגת תעודת זהות או בליווי אחד ההורים.

לגילאי 3 ומעלה. כתובת: זלמן שניאור 1 ירושלים לפרטים:  02-6794012באתר ובפייסבוק 

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם

הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-7,100 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות נופים מרהיבים לאורך כל השנה.

צילום: יאיר גולדברג

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...