יום חמישי, 16 במרץ 2023

הקרן לידידות מקיימת בימים אלה לקראת חג הפסח מבצע סיוע לקשישים, משפחות וילדי רווחה על ידי חלוקת חבילות מזון, כרטיסי מזון, כרטיסי ביגוד ועוד. מאת: שרית יוכפז

 


הקרן לידידות מציינת 40 שנה להקמתה ויוצאת במבצע סיוע לקראת חג הפסח:

כרבע מיליון קשישים, משפחות וילדי רווחה בישראל ובתפוצות יקבלו מענקי סיוע בשווי כולל של כ-22 מיליון שקלים

 

הקרן לידידות מקיימת בימים אלה לקראת חג הפסח מבצע סיוע לקשישים, משפחות וילדי רווחה על ידי חלוקת חבילות מזון, כרטיסי מזון, כרטיסי ביגוד ועוד. לקראת המבצע, הגיעו ילדי מועדונית בפתח תקווה לפגישה מרגשת על סט הצילומים של קולקציית קיץ 2023 של "FOX" ונפגשו עם הפרזנטורים מאיה ורטהיימר, מאור שוויצר, דנה פרידר ועופר חיון שהעניקו להם מתנות מטעם הרשת.

 

בנוסף, חילקה הקרן באמצעות חב"ד כ-15 טון מצות לקהילות היהודיות באוקראינה, מולדובה והשנה לראשונה גם במרוקו.

במסגרת המבצע יחולקו:

  • 17,000 כרטיסי ביגוד של "DREAM CARD" של קבוצת FOX בשווי 200 שקלים לסיוע בביגוד לילדי מועדוניות רווחה וילדי המעונות הרב תכליתיים.
  • 14,500 כרטיסים של "תו הזהב" בשווי 500 שקלים לסיוע במזון למשפחות ילדי מועדוניות רווחה וילדי המעונות הרב תכליתיים.
  • 1,000 כרטיסי מזון בשווי 500 שקלים לסיוע למשפחות הנתמכות על ידי ארגונים ללא מטרות רווח.
  • 11,000 כרטיסי מזון בשווי 500 שקלים לסיוע לחיילים בודדים יחולקו באמצעות האגודה למען החייל.
  • כרטיסי מזון בשווי 250 שקלים באמצעות אש"ל לכ-2,500 משפחות נזקקות המקבלות סיוע מהמיזם לביטחון תזונתי.
  • 1,700 חבילות מזון בשווי 250 שקלים יחולקו למשפחות באמצעות ארגון "יד ביד".
  • סיוע במזון המוערך בכ-150,000 שקלים לסיוע במסגרת שיתוף הפעולה עם ארגון "לתת" המכפיל את הסכום לטובת סיוע במזון למשפחות נזקקות.

 

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: ״בכל שנה מחדש, הביקוש לסיוע, בעיקר במזון ובביגוד לקראת תקופות החגים, הולך ועולה. עמותות סיוע רבות מתקשות לעמוד בביקוש הגואה, וכך גם לשכות הרווחה בכל הערים ברחבי הארץ. גם השנה אנו יוצאים במבצע רחב וביחד עם השותפים שלנו, נפעל לסייע לכרבע מיליון משפחות, קשישים, ילדי רווחה, חיילים בודדים ועוד רבים בישראל, לצד סיוע לקראת החג לטובת אחינו ואחיותנו בחו"ל. אנו אסירי תודה לתורמים שלנו, שהינם אוהבי ישראל, שמתגייסים כל העת לסייע".

 

הקרן לידידות, המציינת בימים אלה 40 שנה להקמתה, מקיימת מבצע סיוע מיוחד לקראת פסח. תקציב מבצע הסיוע לקראת החג עומד על כ-17 מיליון שקלים שישמשו לסיוע לכ-126 אלף משפחות, קשישים, מעוטי יכולת, חיילים בודדים וילדי רווחה. כמו כן, יוקצה תקציב נוסף של כ- 5 מיליון שקלים לטובת סיוע לכ-140 אלף איש ואישה בקהילות היהודיות במדינות ברית המועצות לשעבר עבור מצות, חבילות מזון לחג, ביגוד, סיוע לקשישים ועוד. לראשונה, העניקה הקרן לידידות באמצעות חב"ד וארגונים נוספים מצות למשפחות יהודיות במרוקו. בנוסף תחלק הקרן באמצעות נציגויות חב"ד כ- 15 טון מצות לקהילות היהודיות באוקראינה ובמולדובה.

 

נארוג', קשישה בת 90 המתגוררת במרכז הארץ, קיבלה סיוע לקראת פסח מהקרן לידידות דרך תכנית "בכבוד ובידידות" שמפעילה הקרן ובה היא מוטבת. נארוג' אבדה בצעירותה את בעלה ואחד מבניה נפטר בפתאומיות לפני שנתיים בגיל 44. היא מתגוררת בקומה רביעית בבניין ללא מעלית ולאור מצבה קיבלה מהקרן גם סיוע במקרר, תנור בישול וגז, מיטה, דוד שמש למים חמים ועוד. פסח מתקרב ונארוג' מודאגת איך תוכל להרשות לעצמה לחגוג את החג: "מעבר לסיוע לקראת פסח הקרוב, הקרן סייעה לי רבות ולא הייתי מצליחה לשרוד בלי הסיוע הזה. בחודשיים האחרונים הייתי מאושפזת פעמיים בבית חולים, אני עדיין מרגישה מאוד חלשה, קשה לי לנשום ואני אפילו לא מסוגלת לקום מהספה. אני תמיד מסתפקת במועט, כי כשהייתי ילדה סבלנו ממחסור במזון ורעב, היינו ממש רעבים ללחם. אני מודה לקרן לידידות על האוכל לחג ועל תשומת הלב והדאגה לשלומי".

 

סיבו, בת 85 מאזור השרון, מתגוררת לבדה בדירה צנועה בבניין ישן. סיבו שלקתה לפני שלוש שנים בסרטן, מוטבת בתכנית "בכבוד ובידידות" של הקרן, עלתה מאזור הקווקז ב-2003. בעלה נפטר לפני 17 שנים, וממשפחתה היא נמצאת בקשר רק עם בנה שמתמודד עם מצב רפואי מורכב וגר הרחק ממנה. סיבו מספרת "אני מתגעגעת לימים שבעלי היה בחיים והילדים וכל המשפחה היו מתאספים סביב השולחן לחגוג את ליל הסדר. היום אני לא רואה את הילדים הרבה וקשה לי מאוד עם הבדידות. יש לי את המטפלת שמגיעה חמש פעמים בשבוע לכמה שעות ועוזרת לי בניקיונות ולוקחת אותי לבדיקות רפואיות. חוץ ממנה אני תמיד שמחה לפגוש את מיכל מהקרן לידידות, היא באה אלי בחגים ומתנדבים מהקרן מתקשרים אלי ביום הולדת. אני רוצה להודות לקרן לידידות על העזרה הרבה, לקראת פסח ובכלל. זה מאפשר לי להזדקן בכבוד".

 

מצורפות תמונות מותרות לשימוש ללא תמורה (קרדיט צילום חלוקת סל לפסח – יוסי זליגר, הקרן לידידות. קרדיט צילום פרזנטורים של FOX עם ילדים – שי פרנקו).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...